آلاچیق شیشه ای روف گاردن

تصویر آلاچیق شیشه ای روف گاردن یا پشت بام

آلاچیق شیشه ای جی گلس

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

آلاچیق شیشه ای روف گاردن

آیا تا به امروز به فکر زیبا سازی پشت بام خود افتاده اید؟آیا میدانستید میتوانید پشت بام خود را به باغ و باغچه و فضای سبز و دلنشین تبدیل کنید؟ایده ایجاد باغ در پشت بام باعث شد که روف گاردن ابداع شود.درحقیقت روف گاردن همان باغچه یا فضای سبزی است که در پشت بام و روی سقف ساخته میشود تا از فضای دلنشین آن استفاده کنیم.
اصطلاح دیگری نیز داریم به نام بام سبز
بام سبز را میتوان روی هر سقفی حتی سقف شیب دار اجرا کرد.درواقع بام سبز معمولا از سینی های عمیق فلزی یا پلاستیکی که در آن با گل یا علف های وحشی ساخته شده است.
نصبشان ساده و وزن کمی دارند.اما روف گاردن باغچه ای است که از گلدان های بزرگ و گل و درختان زینتی ساخته شده.

دیزاین روف گاردن

یک روف گاردن شامل گلهای زینتی گیاهان تزیینی و درختچه های کوچک میشود.همچنین شما میتوانید با ایجاد این فضا یک اتاق یا اتاقک شیشه ای داشته باشید که شامل اسباب و چیدمان مخصوص نیز باشد.روف گاردن به دلیل وزن سنگین لوازم فقط روی سقف های صاف ایجاد میشود.
حال آنکه ایجاد اتاقک برای استفاده از فضای باز و سبز به صورت همزمان تنها با استفاده از شیشه امکان پذیر است.شیشه را در هر فضایی نصب کنیم زیبایی قابل توجه و چشمگیری را به فضا میبخشد.به کمک شیشه شما میتوانید استفاده از فضای روف گاردن را بهینه سازی کنید.استفاده از شیشه به هر طریقی در روف گاردن میتواند برای مواقع استراحتمحیط پر از آرامشی را به ارمغان آورد.

شیشه در روف گاردن

در روف گاردن یا پشت بام شیشه هایی که استفاده میشوند باید از مقاومت بالا در برابر بارش برف و باران وزش باد و ضربه داشته باشند.امروزه مدلهای زیادی شیشه به بازار عرضه میشود.اما برای استفاده در روف گاردن باید از انواع بهترین آن بهره ببریم.بهترین شیشه برای استفاده در سقف و روف گاردن شیشه ایمن سکوریت و شیشه لمینیت یا سندبلاست است که همه شرایط ایمنی را داشته باشد.
شیشه عایق صداو نفوذ سرما و گرماست.شفاف است و هنگام بارش برف و باران زیبایی را دو چندان میکند و همچنین باعث ایجاد فضای نورانی در روف گاردن میگردد.

تصویری از یک اتاقک شیشه ای در پشت بام
تصویر یک الاچیق در پشت بام

شیشه سکوریت در روف گاردن

میتوان گفت که شیشه سکوریت به دلیل ویژگی نشکن بودن و مقاوم در برابر سایر عوامل مخرب برای انواع سازه های شیشه ای مانند پارتیشن شیشه ای یا حمام شیشه ای انتخاب مناسبی است.از جمله ویژگی های دیگر آن مقاومت در برابر فشار ضربه و دیگر عوامل است و همچنین در اثر شکستن یا خودکشی شیشه سکوریت به تکه های بسیارر ریز تبدیل شده که کاملا صاف و صیقلی هستند و اصلا تیز و برنده نیستند.

بیشتر بخوانید  سیلیکاژل چیست؟

آلاچیق شیشه ای در روف گاردن

در زیبای معماری، آلاچیق شیشه ای روف گاردن نقش بی‌نظیری بازی می‌کند. این ابداع زیبا در فضاهای باز، به ما تجربه‌ای منحصر به فرد از آرامش و زیبایی در هوای آزاد را هدیه می‌دهد. آلاچیق شیشه ای روف گاردن، همانطور که از نامش پیداست، ترکیبی هوشمندانه از شیشه و ساختارهای مقاوم را در خود جای داده است. این ایجاد هنری نه تنها فضا را زیبا می‌کند بلکه به ساکنان این فضا امکانات بیشتری برای لذت بردن از هوای آزاد ارائه می‌دهد
آلاچیق ها اتاقک هایی هستند که دارای سایبان شیشه ای میباشند و اطراف آن را معمولا با شیشه میپوشانند یا باز میگذارند.آلاچیق را به شیوه مدرن و سنتی مربع و گرد و مستطیل و چندضلعی اجرا و پیاده سازی کرد.آلاچیق های شیشه ای به دلیل چهار فصل بودنشان امکان استفاده از فضای سبز اطراف روف گاردن را دوچندان میکنند .

مزایای آلاچیق شیشه ای روف گاردن

اجرای آلاچیق شیشه ای در روف گاردن مزایایی دارد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

1. تجربه همگام با طبیعت

با شیشه های شفاف آلاچیق، احساس می‌شود که در کنار طبیعت قرار گرفته‌اید، اما با امکانات راحتی که یک فضای بسته فراهم می‌کند.

2. پویایی فضای باز

آلاچیق شیشه ای روف گاردن به فضای باز شما پویایی و زندگی می‌بخشد، مخصوصاً در فصول سرد سال.

3. حفاظت از عوامل جوی

با توجه به مقاومت شیشه در برابر باران و باد، این آلاچیق مانند بالکن شیشه ای یا جام بالکن محیطی مطمئن و خوشایند را فراهم می‌کند.

همچنین میتوانید از محصولات بالکن شیشه ای نیز دیدن نمائیید.

نصب آلاچیق شیشه ای روف گاردن

در اجرای آلاچیق شیشه ای به برخی نکات باید توجه شود :

1. محل استقرار

بررسی بهترین مکان برای نصب آلاچیق شیشه ای روف گاردن با توجه به جهت آفتاب نکته مهمی است آلاچیق شیشه ای روف گاردن مانند گلخانه شیشه ای باید در مکان مناسب قرار گیرد تا استفاده بهینه از نور خورشید و مناظر زیبای اطراف برده شود .

2. طراحی داخلی

ایجاد دکوراسیونی زیبا در داخل آلاچیق با استفاده از گل‌ها، مبلمان شیک و نورپردازی مناسب.

3. استفاده در فصول مختلف

چگونگی استفاده از آلاچیق در فصول گرم و سرد سال و امکانات تنظیم دما.

تصویر یک آلاچیق شیشه ای
تصویری از یک آلاچیق در روف گاردن با جنس شیشه

انواع آلاچیق شیشه ای مدرن در روف گاردن

آلاچیق شیشه ای انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن ها میپردازیم

آلاچیق دورتا دور شیشه ای با سقف شیشه ای

در این نوع آلاچیق که امکان استفاده از نمای آسمان در آن نیز هست برای جلوگیری از گرم شدن هوا به دلیل آفتاب میتوان از شیشه دو جداره که آب بند و هوابند دارند استفاده کرد.

آلاچیق دور تا دور شیشه بدون سقف شیشه ای

آلاچیق با شیشه تاشو یا جمع شو

شیشه تاشو در ساخت انواع سازه های شیشه ای کاربرد دارد.با توجه به ابعاد پروژه شیشه ها را برش و در فریم ها قرار میدهند و عملکرد آن به صورتی است که شیشه قابلیت جمع شدن در یک سمت را دارد
از این مدل آلاچیق در تمام فصول میتوان بهره برد زیرا با تغییرات آب و هوا میتوانید شیشه ها را باز یا بسته نگه دارید.

آلاچیق شیشه ای گرد

این آلاچیق به دلیل نمای 360 درجه اطراف بهترین مدل برای استفاده در روف گاردن است.نمای زیباتر و فضای مناسی برای مهمانی ها و دور همی هاست.البته به دلیل طراحی فوق العاده و مدل شیشه ها و استفاده از دستگاههای پیشرفته در ساخت و تولید قیمت بالاتری دارند.

آلاچیق شیشه ای چهار گوشه

طراحی ساده و نصب آسان آن سبب شده برای اکثر رستورانها و مراکز تفریحی مورد استقبال قرار بگیرد چون از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تر است.

آلاچیق شیشه ای آکاردئونی

شیشه های این الاچیق به طوری طراحی شده که به وسیله لولاها ی مخصوص روی هم قرار میگیرند مانند بالکن شیشه ای تاشو(جمع شونده) یا آکاردئونی جابه جایی هوا به خوبی در ان انجام میشود.و هزینه آن با توجه به یراق آلات مورد استفاده متفاوت است.

آلاچیق شیشه ای پیش ساخته

این آلاچیق برای فضاهای کوچکتر که نمیتوان جزییات طراحی به آن وارد کرد مناسب است.نصب آن آسان است و قیمت به صرفه دارد.این نوع آلاچیق را به دلیل سختی در حمل نمیتوان برای روف گاردن استفاده کرد.

هزینه نصب آلاچیق شیشه ای

از موارد تاثیر گذار در قیمت و هزینه نصب آلاچیق شیشه ای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع سازه و آهن کشی
  • ضخامت ابعاد و سایز شیشه
  • نوع سقف
  • متریال و یراق آلات مورد نیاز
  • هزینه حمل شیشه یا خود آلاچیق
  • نوع کف

 

کف آلاچیق را نیز میتوان از سرامیک چوب پلاست یا چمن مصنوعی استفاده کرد برای انتخاب کف نیز میتوانید به دیگر عناصر طراحی شده در روف گاردن خود توجه و انتخاب سازگارتری داشته باشید.

تصویر آلاچیق اجرا شده با شیشه سکوریت
تصویر شیشه حفاظ سکوریت در پشت بام

تعمیر و نگهداری آسان

شیشه ها در آلاچیق به راحتی قابل تعویض هستند و نیاز به نگهداری زیادی ندارند. این ویژگی باعث می‌شود تا آلاچیق شیشه ای روف گاردن به عنوان یک گزینه پایدار و کم هزینه مطرح شود.

نتیجه گیری

آلاچیق شیشه ای روف گاردن، با تلاقی زیبایی، استفاده عملی و ارتباط با محیط زیست، یک انتخاب بی‌نظیر برای بهبود فضاهای باز است. همچنین، توانمندی آن در ایجاد تجربه‌ای دلنشین و متفاوت از فضای باز را به شما ارائه می‌دهد
اگر قصد ایجاد آلاچیق در روف گاردن خود را داری و یا تصمیم گرفتید از هرکدام از سازه های شیشه ای زیبا برای جذابیت هر فضایی استفاده کنید می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان جی گلس در تماس باشید و یا از مطالب وبلاگ و صفحه اینستاگرام جی‌گلس استفاده نمائید. 

همچنین می‌توانید برای دیدن ویدئوهای ما روی کلمه آپارات کلیک کنید.

‫8 نظر

  • mahan گفت:

    سلام آلاچیق رو میشه آکوستیک ساخت؟به صورتیکه عایق صدا بشه؟

    • درود, بله میتوان از شیشه آکوستیک برای اجرای آلاچیق شما استفاده کرد که نتیجه آن عایق صدا است.برای اطلاعات بیشتر با شماره 91013838-021 تماس داشته باشید و از مشاوره کارشناسان جی گلس بهره مند شوید.

  • منیر گفت:

    باسلام و وقت بخیر
    برای حیاط الاچیق شیشه ای میخواهم سفارش بدهم.ایا امکانش هست که سقف شیشه ای نباشد؟فقط دیوارها شیشه باشند؟

  • mitra گفت:

    سلام
    برای کف آلاچیق شیشه ای میشه از بلوک شیشه ای استفاده کرد؟

    • سلام روز خوش, از بلوک شیشه ای برای کف روف گاردن یا تراس و حتی الاچیق بسیار استفاده شده. برای کسب اطلاعات بیشتر و نمونه کارها با مشاوران جی گلس در ارتباط باشید.

  • وحید گفت:

    سلام و درود
    قصد ساخت آلاچیق کوچکی در حیاط منزل دارم.چطور هزینه را برآورد کنم؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *