رادیاتور شیشه ای

تصویر یک شوفاژ شیشه ای دکوراتیو مخصوص منزل

رادیاتور دکوراتیو شیشه ای جی گلس

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

رادیاتور دکوراتیو شیشه ای


رادیاتورهای دکوراتیو شیشه ای، نماد زیبایی و عملکرد در یک ابزار گرمایشی مدرن، جذاب و کارآمد هستند. این اقلام زیبا همچنین به عنوان یک نقشه طراحی اساسی در داخل خانه شما عمل می‌کنند.امروزه تطابق دکوراسیون داخلی با تاسیسات خانه ها از اهمیت زیادی برخوردار است.این نوع تاسیسات فضای مورد استفاده برای سیستم گرمایشی را کاهش میدهند وعلاوه بر اینکه جزیی از دکوراسیون داخلی منزل به حساب می آیند گرمای مطلوبی نیز به ارمغان می آورند
در این مقاله، به بررسی چگونگی استفاده از رادیاتورهای دکوراتیو شیشه ای پرداخته و ویژگی‌ها و مزایای آنها را بررسی خواهیم کرد

رادیاتور دکوراتیو شیشه ای چیست

رادیاتور های شیشه ای سازه هایی هستند که با توجه به دکوراسیون داخلی و فضای مورد استفاده طراحی و ساخته میشوند و گرمای دلپذیر به فضا میدهند رادیاتور شیشه ای برای گرم کردن به آب گرم نیاز دارند که از پکیج دیگ یا هر منبع دیگری میتواند تامین شوداین رادیاتور ها در طرحهای متفاوت و نسبت به سلیقه شما طراحی و تولید میشودبا توجه به ابعاد کوچک این رادیاتورها میتوان از آنها در هر جای منزل مثلا در حمام و یا بالکن شیشه ای نیز استفاده کرد..
این مدل رادیاتور به علت ایجاد گرمایش ایمن برای استفاده در هرکجای منزل یا ساختمان مناسب است در حمام و سرویس بهداشتی و برای گرم کردن حوله میتوان از آن استفاده کرد آب گرم مورد نیاز رادیاتور شیشه ای را میتوان از سیستمهای حرارتی ساختمانها مثل آبگرمکن و پکیج یا موتورخانه تامین کرد

مزایای رادیاتور دکوراتیو شیشه ای

در ادامه به برخی از مزایای رادیاتور شیشه ای دکوراتیو میپردازیم

• تنوع بالا در طراحی و مدرن نسبت به سلیقه

رادیاتور دکوراتیو شیشه ای با طراحی‌های خاص و مدرن، به تنهایی می‌تواند یک آثار هنری در داخل فضا ایجاد کند. شیشه به عنوان جزء اصلی در طراحی، این رادیاتورها را به یک عنصر زینتی تبدیل می‌کند که با سلیقه‌های مختلف هماهنگی دارد. رادیاتورهای دکوراتیو شیشه ای در اندازه‌ها و شکل‌های گوناگون عرضه می‌شوند. این تنوع به کاربران این امکان را می‌دهد که مدلی را با ابعاد و طراحی مطلوب خود انتخاب کنند و آن را به سبک داخلی فضای خود بپیوندانند.

• فاقد هزینه نگهداری

هزینه نصب رادیاتور شیشه ای نسبت به رادیاتورهای معمولی بسیار کمتر است و شما نیاز به نصاب یا کارشناس حرفه ای ندارید تا نصب رادیاتور را انجام دهدو مانند سیستم گرمایشی همرفتی احتیاجی به سیستم لوله کشی ندارد .

• عدم نیاز به سوخت

• قابلیت تنظیم

رادیاتور دکوراتیو شیشه ای با استفاده از ترموستات قابل تنظیم مقدار دقیق انرژی برای رسیدن به دمای مورد نظر را استفاده میکند و باعث صرفه جویی در انرژی و درنهایت صرفه جویی در هزینه میشود
بعضی از آنهامستقیم به پکیج وصل میشوند و بعضی دیگر قابلیت جابه جایی دارند

• بی صدا و کم جا

با توجه به طراحی زیبایی، این رادیاتورها می‌توانند به تزیین و زیبایی فضا کمک کنند و در عین حال فضای کمی نسبت به سایر رادیاتورها اشغال کنند . آنها نه تنها به عنوان یک وسیله گرمایشی عمل می‌کنند بلکه به تنهایی می‌توانند نقطه تمرکز و زیبایی در داخل اتاق باشند و بدون نیاز به آب و روغن کاری بی سر و صدا کار میکنند.

• استفاده بهینه از انرژی

 استفاده از شیشه در ساختار رادیاتور، به انتقال بهتر و یکنواخت گرما کمک می‌کند. این مواد، گرمای تولید شده را به طور مؤثر در فضا منتقل کرده و کارایی گرمایشی را افزایش می‌دهد.

• مقاوم و مداوم

شیشه‌های مورد استفاده در این رادیاتورها، معمولاً از جنس مقاومی تشکیل شده‌اند, مانند شیشه ایمن سکوریت که در اکثر سازه های شیشه ای مانند پارتیشن شیشه ای و استخرشیشه ای و گلخانه شیشه ای یا لمینیت که در برابر شرایط مختلف محیطی مانند حرارت و رطوبت، مقاومت دارند. این ویژگی‌ها به دوام و طول عمر طولانی این محصولات کمک می‌کنند.شیشه سکوریت بسیار مقاوم است ودر صورت شکستن شیشه سکوریت این شیشه به تکه های ریز و بی خطر تبدیل میشود که هیچ خطری برای افراد ندارد همچنین ضخامت آن عمدتا 8 الی 10میلی متر است.

تصویری از کاور شیشه ای شوفاژ
تصویر یک کاور شوفاز برای منزل

چاپ طرح روی صفحه رادیاتور شیشه ای

درحال حاضرامکان چاپ طرح مورد نظر شما و به سلیقه شما روی صفحه رادیاتور شیشه ای هست و شما میتوانید پس از طراحی سفارشی رادیاتور خود را به صورت افقی یا عمودی با ابعاد مورد نظر خود دریافت کنید. در واقع اگر نتوانستید طرح مورد نظر خود را در میان محصولات مورد نظر ساخته شده و آماده پیدا کنید میتوانید خودتان آن را طراحی کنید.همچنین صفحه جلویی رادیاتور شیشه ای قابلیت تعویض دارند در نتیجه شما میتوانید طرح آن را تعویض کنیدتا با دکوراسیون منزل شما تطابق داشته باشد. همچنین برای مطابقت با فضای دکوراسیون داخلی میتوان از شیشه رنگی دکوراتیو برای این رادیاتورها استفاده کرد.

انواع رادیاتور شیشه ای

رادیاتورهای شیشه‌ای با طراحی‌های متنوع و کارایی بالا، گزینه‌هایی هوشمندانه برای سیستم گرمایشی منزل شما هستند. با توجه به نیازها و سلیقه‌های شما، می‌توانید از انواع رادیاتورهای زیر بهره‌مند شوید.

• رادیاتور شیشه ای آب گرم

این مدل به صورت افقی و عمودی قابل اجراست و این نوع رادیاتور با استفاده از آب گرم که از پکیج، یا موتورخانه تامین می شود، گرمایش می دهد. رادیاتور شیشه ای آبگرم دارای عملکرد همرفتی است که آب گرم را در خود جریان می دهند و با تابش حرارت، فضای اطراف را گرم می کنند
نصب پیچیده تر نسبت به مدل برقی و نیاز به لوله کشی دارد
دارای قابلیت تنظیم دما با ترموستات است که باعث می شود مصرف انرژی کاهش یابد..

بیشتر بخوانید  شیشه های لاکوبل برای زیبایی بیشتر خانه شما

• رادیاتور شیشه ای برقی

 رادياتور شيشه ای برقی دارای المنت های حرارتی در پشت صفحه شيشه ای است كه با جريان برق، حرارت توليد می كنند و با تابش فروسرخ، فضای اطراف را گرم می كنند و به صورت افقی و عمودی قابل اجراست
این رادیاتور دارای چندین لایه شامل شیشه، شیر، لایه رسانا، لایه عایق و لایه پشت است.
دارای قابليت توليد گرما با تابش مادون قرمز است كه باعث می شود گرما به صورت مستقيم به اجسام و افراد منتقل شود
از هردو مدل این رادیاتورهای شیشه ای میتوان به عنوان حوله خشک کن در حمام شیشه ای استفاده کرد.

همچنین میتوانید از قسمت محصولات حمام شیشه ای انواع مدل آن را مشاهده نمائید

تصویری از کاور دکوراتیو شوفاژ
تصویری از روکش شوفاژ
نصب و راه اندازی رادیاتور دکوراتیو شیشه ای

بعد از تعیین محل نصب و انتخاب طرح مورد نظر رادیاتور شیشه ای را با استفاده از پایه ها و پیچ ها به دیوار یا کف نصب میکنند برای این کار ممکن است به حفاری یا کندن قسمتی از کف یا دیوار احتیاج باشد.ترموستات رادیاتور را میتوان روی دمای مورد نظر تنظیم کرد. نگه داری رادیاتور دکوراتیو شیشه ای بسیار ساده است و همچنین به دلیل استفاده از شیشه سکوریت در ساخت آن این مدل رادیاتور بسیار مقاوم و ایمن طراحی میشود.چنانچه قصد دارید برای فضای مورد نظر خودرادیاتور شیشه ای نصب کنید.

معایب رادیاتور شیشه ای دکوراتیو

  • معمولا روی ۶۵ درجه تنظیم میشوند.
  •  در اثر ضربه شکسته شود.
  • رادیاتور شیشه‌ای سفارشی قیمت بالایی دارد
  • نمیتوانید مستقیما لباس و حوله خیس را روی آن قرار دهید.

عملکرد گرما در رادیاتور شیشه‌ای دکوراتیو

گرمای رادیاتور شیشه ای توسط فرآیند همرفت در اتاق پخش می شود.

هوای گرم بدلیل چگالی بالا میرود و هوای سرد در کف باقی میماند و هوای سرد با گرمایش رادیاتور گرم میشود.

تصویری از شیشه دکوری مخصوص شوفاژ
تصویری از یک روشوفاژی شیشه ای
نتیجه گیری

رادیاتورها از جمله عناصر اصلی یک سیستم گرمایشی هستند که در فصول سرد سال، به ما کمک می‌کنند تا محیط زندگی را گرم کنیم. در این میان، رادیاتورهای شیشه‌ای به عنوان یک گزینه پیشرفته در جهت بهبود کارکرد و زیبایی در داخل فضاها مطرح شده‌اند. رادیاتورهای شیشه‌ای نه تنها به گرم کردن فضا کمک می‌کنند بلکه با طراحی زیبا و نحوه یکپارچه‌سازی با دکور داخلی، به بهبود ظاهر کلی فضا کمک می‌کنند. 

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان جی گلس در تماس باشید و یا از مطالب وبلاگ و صفحه اینستاگرام جی‌گلس استفاده نمائید. 

همچنین می‌توانید برای دیدن ویدئوهای ما روی کلمه آپارات کلیک کنید.

‫8 نظر

  • کاملیا گفت:

    سلام وقت بخیر
    خسته نباشید
    هر طرح یا عکسی بدم امکان چاپ روی رادیاتور داره؟

  • مهدیس گفت:

    ببخشید محدوده قیمت رادیاتور شیشه ای چقدره؟

    • سلام دوست عزیز, رادیاتور شیشه ای بسته به ابعاد و نوع شیشه و ضخامت متغیر است.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما با شماره 91013838-021 تماس داشته باشید.

  • ماهان گفت:

    باسلام آیا میتوانم رادیاتور شیشه ای آب گرم با ابعاد کوچک مثلا 1متر در یک متر سفارش بدهم؟مبلغ با شیشه رنگی ساده برای این ابعاد چقدر است؟

  • مهری گفت:

    ایا میشه رادیاتور شیشه ای را بالای دیوار نصب کرد با چاپ عکس دلخواه روی ان؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *