شیشه مغازه | اجرای شیشه ویترین فروشگاه

تصویری از نصب شیشه مغازه یا شیشه ویترین فروشگاه

شیشه ویترین فروشگاه جی گلس

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

شیشه ویترین فروشگاه

در جهان پرهیاهوی خرده‌فروشی، ویترین فروشگاه چهره‌ای است از کسب و کارشما. این اولین تاثیری است که مشتریان از آنچه پشت دیوارهای شیشه‌ای آن استفاده می‌کنند، دریافت می‌کنند. همانطور که می‌گویند، “تاثیرات اولیه به مدت طولانی باقی می‌مانند”، انتخاب شیشه ویترین مغازه و یا شیشه ویترین فروشگاه نیز می‌تواند به طرز چشم‌گیری تأثیرگذار باشد. جلب توجه از طریق ظاهر ویترین فروشگاه می‌تواند تفاوت قابل ملاحظه‌ای ایجاد کند. موضوع کلیدی، هنر طراحی ویترین یا “طراحی شیشه ویترین” است. هنری که فراتر از زیبایی می‌رود؛ این ترکیب استراتژیک از خلاقیت و توانمندی است.

اهمیت شیشه ویترین فروشگاه

ویترین شما فروشنده صامت شماست.شیشه ویترین مغازه هویت برند شما را تعیین می‌کند، مشتریان را به داخل دعوت می‌کند و اولین تصویراز برنئد شماست. انتخاب صحیح شیشه ویترین می‌تواند زیبایی فروشگاه شما را افزایش دهد و آن را جذاب‌تر کند.

 

تصویر شیشه فروشگاه با درب ریلی
تصویر ویترین فروشگاه با درب لولایی

عناصر طراحی موفق ویترین فروشگاه یا مغازه

در ادامه به عناصر تاثیرگذار در انتخاب شیشه ویترین فروشگاه میپردازیم.

هماهنگی رنگ

انتخاب پالت رنگی مناسب برای ویترین فروشگاه می‌تواند جذابیت را تعیین کرده و مشتریان خاصی را جلب کند. هماهنگ کردن رنگ‌ها با هویت برند یک تجربه بصری هماهنگ ایجاد می‌کند.

تکنیک‌های نورپردازی

انتخاب پالت رنگی مناسب برای ویترین فروشگاه می‌تواند جذابیت را تعیین کرده و مشتریان خاصی را جلب کند. هماهنگ کردن رنگ‌ها با هویت برند یک تجربه بصری هماهنگ ایجاد می‌کند.

ترتیب فضا

نحوه قرارگیری محصولات درون ویترین مهم است. قرارگیری استراتژیک و یک ترتیب فضای خوب، نگاه مشتری را هدایت می‌کند و داستانی درباره برند شما را روایت می‌کند

قرار دادن محصولات کلیدی در موقعیت‌های برجسته درون ویترین، توجه را جلب کرده و فروش را تحریک می‌کند. درک رفتار مصرف‌کننده از راهبردهای این استراتژی، تأثیربخشی آن را افزایش می‌دهد..

شفافیت و دید بیشتر

میزان شفافیت در شیشه ویترین شما نقش حیاتی ایفا می‌کند. برقراری تعادل مناسب این اجازه را می‌دهد که گذرگاهانی از کالاهای شما را ببینند و آنها را به ورود ترغیب کنند، بدون آنکه همه چیز را به یکباره فاش کنند.

مقاومت و امنیت

شیشه ویترین مقاوم و ایمن بسیار مهم است. این نه تنها کالاهای شما را حفاظت می‌کند بلکه احساس امنیت برای همه، مشتریان و کارمندان، فراهم می‌کند. پیشرفت‌های مدرن در فناوری شیشه گزینه‌هایی ارائه می‌دهند که هم قوی هستند و هم مقاوم به شکستن.
شیشه ایمن سکوریت بهترین انتخاب برای ویترین فروشگاه است.

کارایی انرژی

شیشه ویترین نه تنها در ظاهر موثر است؛ می‌تواند به بهره‌وری انرژی نیز کمک کند. شیشه با خواص عایق می‌تواند در تنظیم دمای داخلی موثر باشد، کاهش وابستگی به سیستم‌های گرمایش یا سرمایش و در نهایت کاهش هزینه‌های انرژی داشته باشد.

نکات نگهداری

تضمین طول عمر شیشه ویترین شما شامل نگهداری منظم است. روش‌های ساده مانند تمیز کردن با محلول‌های غیر خراشنده و بررسی هر گونه ترک یا آسیب ممکن است از مسائل بزرگتر جلوگیری کند.
همچنین برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه ها میتوان از اسپری ضد بخار نانو شیشه استفاده کرد. و همچنین از سیلیکاژل برای شیشه های دوجداره که نوعی رطوبت گیر است, استفاده میشود.

بیشتر بخوانید  گلخانه شیشه ای | همه چیز درباره اتاقک شیشه ای
تصویر شیشه مغازه مدل ثابت
تصویر درب شیشه ای نصب شده در فروشگاه مدل لولایی

حداکثر ابعاد شیشه مغازه

شیشه ویترین مغازه یا فروشگاه ها دارای ابعاد گوناگونی است. در صورتی که کاربر تمایل داشته باشد که شیشه ویترین مغازه خود را به صورت یک تکه اجرا کند , میتوان در بزرگترین ابعاد آن یعنی ۶۰۰*۳۰۰ سانتی متر اجرا کرد. لازم به ذکر است که هزینه این ابعاد بالا بوده ولی زیبایی این ابعاد بسیار منحصربفرد است.

انواع درب برای شیشه فروشگاه

اگر به دنبال جذابیت برای شیشه و ویترین فروشگاه خود هستید انتخاب درب مناسب ورودی نیز میتواند بسیار تاثیر گذار باشد که پیشنهاد ما به شما درب فریم لس شیشه ای میباشد که جلوه خاصی به ورودی فروشگاه میدهد.شما میتوانید در انواع زیر این درب ها را سفارش گذاری کنید:

شیشه فروشگاه با درب کشویی تک لنگه , دولنگه , فریم دار و بدون فریم

این مدل از درب شیشه ای فروشگاه یا درب شیشه ای مغازه جای کمتری را اشغال میکند و به آن شیشه مغازه کشویی میگویند, که شامل یک ریل افقی و قرقره هایی که داخل آن قرار دارد و قابل اجرا به صورت تک لنگه در ابعاد ۹۰*۲۲۰ سانتی متر و به صورت دولنگه ۲۴۰*۲۲۰ قابل طراحی و اجرا میباشد. همچنین این مدل به صورت فریم دار, بدون فریم و یا اتوماتیک قابل طراحی و اجرا است. در اجرای اتوماتیک این شیشه به دلیل استفاده از استیل طلائی و یا آلومینیومی, استیل و فریم آلومینیومی هزینه بالاتری نسبت به بقیه مدل ها دارد.

شیشه ویترین فروشگاه ثابت (ویترینی)

این مدل مناسب برای فضایی است که بازشو ندارند و یا به صورت آهنی, فلزی و یا چوبی است.

شیشه فروشگاه با درب اتوماتیک برقی تلسکوپی , تک لنگه و دو لنگه

یکی از پرکاربردترین نوع درب شیشه ای فروشگاه یا درب شیشه ای مغازه نوع درب اتوماتیک شیشه ای است, زیرا نیازی به لولا و ریل ندارد, و بازو بسته شدن آن بسیار راحت است. این مدل در ابعاد ۹۰*۲۲۰ سانتی متر و دولنگه در ابعاد ۲۴۰*۲۲۰ سانتی متر قابل اجرا است.

شیشه مغازه با درب لولایی , تک لنگه , دو لنگه , فریم دار و بدون فریم

شیشه فروشگاه با درب لولایی , به شیشه هایی که برای باز کردن برروی لولا و یا به اصطلاح, پاشنه می چرخد اطلاق می گردد و اغلب به صورت تک لنگه در ابعاد ۹۰*۲۲۰ و دولنگه در ابعاد ۲۴۰*۲۰۰ قابل اجرا می باشند. این ابعاد به صورت فریم دار و یا بدون فریم اجرا میشود.

تصویر درب شیشه ای نصب شده در فروشگاه مدل لولایی
تصویر درب لولایی نصب شذه شیشه ای برای یک مغازه

انواع ویترین شیشه ای

در زیر به انواع ویترین شیشه ای مغازه یا فروشگاه اشاره شده است.

ویترین دیواری شیشه ای
ویترین شیشه ای فروشگاهها

ویترین خارجی که هم نمای بیرونی هم نمای داخلی فروشگاه را هم تحت تاثیر قرار میدهد. و باید مقاومت و ضخامت زیادی داشته باشد.

ویترین شیشه ای کریستالی

ویترینی برای خانه است که لوازم دکوری را در آن قرار میدهند و شیشه آن بسیار شفاف است.

انتخاب نوع صحیح شیشه ویترین

انتخاب نوع شیشه برای ویترین مغازه یا فروشگاه بسیار مهم است که در ادامه به بهترین نوع آن میپردازیم.

شیشه لمینت

شیشه لمینته از چندین لایه با یک لایه میانی که در صورت برخورد آن را با هم نگه می‌دارد، تشکیل شده است. این ویژگی نه تنها امنیت را افزایش می‌دهد بلکه خطرات مربوط به شیشه شکسته را کمتر می‌کند این شیشه در ابعاد و ضخامت گوناگون تولید میشود
و در ضخامت بیشتری نسبت به شیشه سکوریت تولید میشود و ویژگی ضدگلوله نیز دارد.و به این دلیل ایمن تر نیز هست از این شیشه برای صرافی ها , طلافروشیها و بانکها , پله , سقف و شیشه های ضدگلوله استفاده میشود..

شیشه‌سکوریت

این شیشه که در انواع سازه های شیشه ای مثل بالکن شیشه ای , حمام شیشه ای , پارتیشن شیشه ای و … استفاده میشود از مقاومت بسیار بالایی در مقابل ضربه و دما و انواع خطرات احتمالی برخوردار است ..

تصویر ویترین یک مغازه از جنس شیشه و ثابت
تصویری از یک ویترین شیشه ای اجرا شده به صورت یک تکه
مزایای شیشه‌سکوریت در ویترین مغازه

در ادامه به برخی از مزیت های استفاده از شیشه‌سکوریت در ویترین فروشگاه اشاره خواهیم کرد.

مقاومت در برابر ضربه

شیشه‌سکوریت به دلیل فرآیند تولید خاص خود، دارای مقاومت به ضربه‌ها و شکستگی است. این مزیت باعث افزایش امنیت ویترین مغازه می‌شود.

ایجاد فضای شفاف و باز

این شیشه، با داشتن ضخامت بالا، امکان ایجاد فضای شفاف و باز در ویترین را فراهم می‌کند. این ویژگی به مشتریان احساس دعوت و آزادی می‌دهد.

طراحی مدرن و زیبا

سکوریت به عنوان یک مصالح طراحی پذیر و مدرن شناخته می‌شود. این شیشه به طراحان امکان می‌دهد تا ویترین مغازه را به شکل‌ها و طرح‌های مختلف طراحی کنند.

مقاومت در برابر حرارت

شیشه های سکوریت، مقاومت بالایی در برابر تغییرات حرارتی دارد. این ویژگی باعث افزایش دوام و ماندگاری آن در طول زمان می‌شود.

 

انواع فریم برای شیشه فروشگاه

1.فریم استیل ناودانی
2.فریم آلومینیومی با کاور استیل
3.انواع فریم آلومینیومی(رنگ کوره ای.لاستیک خور.الکترو استاتیک)

نتیجه گیری

نصب شیشه ویترین نیازمند دقت و تخصص است. نصب حرفه‌ای اطمینان می‌دهد که شیشه به طور ایمن نصب شده و خطر نشت یا آسیب ظاهری و مسائل ساختاری دیگر کاهش می‌یابد
نصب شیشه و ویترین فروشگاه بسیار حساس و تاثیر گذار در همه جوانب فروشگاه است از جمله طراحی درست و اجرای طرح که باعث افزایش جلب مشتری خواهد شد. شیشه‌سکوریت با ترکیب مزایای امنیتی و زیبایی، به عنوان یک انتخاب برتر برای ویترین‌های مغازه شناخته می‌شود.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان جی گلس در تماس باشید و یا از مطالب وبلاگ و صفحه اینستاگرام جی‌گلس استفاده نمائید. 

همچنین می‌توانید برای دیدن ویدئوهای ما روی کلمه آپارات کلیک کنید.

‫8 نظر

  • نریمان گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    درب مغازه ما فریم دار هست و فریم آن شکسته .شما تعمیر هم انجام میدید؟

  • کاوه گفت:

    ویترین فروشگاه هم طراحی میکنید؟

    • سلام کاوه عزیز وقت بخیر, بله شیشه ویترین فروشگاه یا مغازه در هر ابعادی قابل اجرا است.جهت اطلاعات بیشتر با شماره 91013838-021 تماس و با کارشناسان جی گلس در ارتباط باشید.

  • علی گفت:

    سلام ضخامت شیشه مغازه تا چقدر امکان پذیره؟

    • درود, در صورتی که ابعاد شیشه 12 متر مربع و بزرگتر باشد باید از شیشه‌های 10 میل و ضخیم تر استفاده شود. برای شیشه با ابعاد حدود 3 متر مربع ضخامت 4 میل هم میتواند کافی باشد. البته که هر چه ضخیم‌تر ، ایمن‌تر.

  • غفوری گفت:

    باسلام شما مشهد هم نمایندگی دارید؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *