حمام اماده شیشه ای

تصویری از کابین دوش آماده و نصب شده در منزل

حمام آماده شیشه‌ای جی گلس

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

حمام آماده شیشه‌ای زیبایی و لذت در تمیزی

حمام آماده شیشه‌ای یا دیوار جدا کننده شیشه ای یک ابداع زیبا در فرهنگ ایرانی است که به یک تجربه لذت‌بخش و زیبا تبدیل شده است. این هنر به تدریج جا افتاده و به یک نماد زیبایی و رفاه تبدیل شده است
پیدایش حمام آماده شیشه‌ای به تدریج در دوران معاصر اتفاق افتاد. با پیشرفت فناوری و افزایش توجه به زیبایی در دکوراسیون داخلی، ایده حمام آماده شیشه‌ای به مرور زمان شکل گرفت.

در قرون اخیر، با توسعه فناوری شیشه، این ماده به موادی با دوام و مقاوم تبدیل شده است. امکانات تولید شیشه‌های مات، شفاف و دیگر نوع‌ها، این هنر را به یک سطح جدید از زیبایی و کاربرد رسانده است.
طراحان داخلی با بهره‌گیری از خلاقیت و دانش فنی، حمام مستر یا کابین دوش را به یک اثر هنری تبدیل کرده‌اند. انتخاب شیشه‌های با طرح‌ها و جزئیات زیبا، حمام را به یک فضای لوکس و منحصر به فرد تبدیل کرده است.
تاریخچه حمام آماده شیشه‌ای نشان از تحولات فرهنگی و فناوری در زمینه بهداشت و دکوراسیون دارد. این هنر از دوران باستان تا امروزه، نماد زیبایی بوده و به یک جزء اساسی در دنیای مدرن تبدیل شده است.

اهمیت حمام آماده شیشه‌ای

حمام شیشه ای نماد تطهیر و تجدید حیات است. شیشه به عنوان یک جزء اساسی در این تجربه شناخته می‌شود، زیرا نه تنها به زیبایی حمام افزوده می‌شود بلکه به ایجاد یک محیط شفاف با نورپردازی عالی نیز کمک می‌کند.
امروزه، حمام آماده شیشه‌ای یکی از عناصر اصلی دکوراسیون حمام‌های مدرن شده است. از دیواره‌ها تا پوشش‌های شیشه‌ای در وان‌ها، این هنر به تنوع و زیبایی حمام افزوده و تجربه تمیزی را به یک سطح جدید رسانده است.
.

اجزای یک حمام آماده‌شیشه‌ای

شیشه‌سکوریت یا نشکن: استفاده از شیشه‌های زیبا در دکوراسیون حمام آماده تأثیر بسزایی در جذابیت و افزودن مدرنیته به این تجربه دارد. شفافیت شیشه‌ها نور را به داخل حمام منتقل میکند و آن را بیشتر به چشم می‌آورد.
سینک و سطوح شیشه ای یا قفسه های شیشه ای.
کابین دوش یا دور دوشی
قاب آلومینیومی یا فریم:کابین دوش میتواند با فریم ضدآب یا فریم لس و کاملا بدون قاب باشند
یراق آلات.
درزگیرها و نوارهای ضدآب

جنس شیشه برای حمام آماده شیشه‌ای

برگزیدن شیشه‌های با کیفیت:

برای تجربه بهتر، اهمیت انتخاب شیشه‌های با کیفیت بالا حائز اهمیت است. شیشه با دوام و مرغوب نه تنها زیبایی را حفظ می‌کند بلکه ایمنی و قابلیت تحمل را نیز بهبود می‌بخشد. برای پارتیشن شیشه ای حمام ، شیشه ایمن سکوریت با ضخامت 8 یا 10 میلیمتر به عنوان گزینه‌ای مناسب توصیه می‌شود.
شیشه سکوریت دارای مقاومت بالا در برابر ضربه است و در صورت شکستن به قطعات صیقلی تبدیل می‌شود که خطر آسیب به افراد را کاهش می‌دهد.به همین دلیل از این شیشه در بالکن شیشه ای و سایبان شیشه ای نیز استفاده میشود.

بیشتر بخوانید  درب شیشه ای حمام
تصویری از حمام اماده شیشه ای با تجهیزات کامل

مزایای حمام آماده

از پارتیشن های شیشه ای برای تفکیک فضای بین حمام و دستشویی و یا جدا کردن فضای اطراف دور دوش استفاده می شود.برای نصب حمام شیشه ای از شیشه‌سکوریت استفاده می شود و علاوه بر ظاهر زیبا و مدرنی که کابین دوش شیشه ای دارد، این کار موجب می شود تا فضای حمام شما کاملاً مجزا شود و آب موجب خیس شدن دیگر بخش های حمام نشود.نصب دوردوشی شیشه ای بسیار ساده است و از نظر معماری بسیار کاربردی است.

جداکننده یا دیوایدر شیشه ای

 دوردوشی شیشه ای حمام را میتوان در مدل های مختلفی نسبت به کاربری فضا اجرا کرد که مهمترین و پر کاربردترین آن جدا کننده یا دیوایدر شیشه ای می باشد دیوایدر شیشه ای یک شیشه ثابت جداکننده می باشد که بین دوش حمام و سرویس بهداشتی نصب می شود و ازپاشیدن و ریختن آب جلوگیری می کند این روش هم برای خانه های بزرگ و لوکس و هم برای حمام های کوچک استفاده می شود.
برای مشاهده انواع مدل حمام های شیشه ای میتوانید محصولات حمام شیشه ای را مشاهده نمائید.

نکات طراحی برای یکپارچگی اجزا شیشه‌ای

نکات زیر برای طراحی حمام شیشه ای در اتاق خواب در نظر گرفته شود.

ترکیب شیشه با سایر مواد

برای دستیابی به طراحی هماهنگ، می‌توانید اجزای شیشه‌ای را با سایر مواد مانند چوب یا فلز ترکیب کنید. این ترکیبات به طراحی یکپارچه و زیبا کمک می‌کنند. برای زیبایی بیشتر میتوانید از شیشه لاکوبل همراه با آینه دکوراتیو برای دیزاین استفاده کنید.

ایجاد یک تم متناسب

انتخاب یک تم متناسب با فضای حمام، به کمک ایجاد یک حس کلی و هماهنگی در دکوراسیون می‌شود. ممکن است تم مینیمالیستی یا کلاسیک را انتخاب کنید.

بهره‌گیری از نور طبیعی

نورپردازی مناسب در حمام آماده شیشه‌ای به تجربه تمیزی و لذت بخشی افزوده و حس آرامش را به اوج می‌رساند.
استفاده بهینه از نور طبیعی باعث افزایش زیبایی اجزا شیشه‌ای می‌شود. از پنجره‌های بزرگ و شیشه‌های شفاف بهره بگیرید.
. انتخاب نورهای طبیعی یا لامپ‌های نرم و آرامش‌بخش تأثیرگذار است.

انواع حمام آماده

در ادامه به انواع حمام اشاره میکنیم:

دور دوشی

کابین جکوزی

دور دوشی را می‌توان بر روی وان و جکوزی نیز اجرا نمود تا بدین وسیله اولاً مانع از ریزش آب به فضای اطراف شد و ثانیاً وان و جکوزی را از دیگر قسمت‌های حمام جدا میکند.
به این نوع از کابین دوش ها اصطلاحاً کابین وان و جکوزی می‌گویند.

تصویر یک حمام اماده که در اتاق خواب نصب شده

پارتیشن حمام

شکل دیگری از کابین‌دوش هم وجود دارد که تنها شامل یک پنل ثابت است که وظیفه جداسازی بخش‌های مختلف سرویس بهداشتی و جلوگیری از پاشیدن آب به قسمت‌های خشک فضا را انجام می‌دهد. که به این مدل از کابین دوش «پارتیشن حمام» میگویند.
همچنین پارتیشن دوش را می‌توان بر رون وان و جکوزی نصب کرد که به آن پارتیشن وان و حمام گفته میشود.

کابین دوشی که بر روی وان یا جکوزی نصب شده می‌توانند به صورت فریم دار یا فریم لس باشند.همچنین پارتیشن وان و جکوزی را به صورت نیمه فریم اجرا میکنند. درپارتیشن‌های وان و جکوزی نیمه فریم و فریم لس  از شیشه‌های سکوریتی استفاده میکنند که دارای برش‌های خاصی هستند.

کابین دوش فریم دار ریلی

در حمام منازل باشگاهها و استخر و سالنهای زیبایی کاربرد دارند.

انواع درب پارتیشن شیشه ای

درب‌های پارتیشن شیشه‌ای یکی از اجزای مهم در دوردوشی هستند. انواع رایج درب‌های پارتیشن شیشه‌ای عبارتند از:

  • درب شیشه‌ای حمام طرح دار: با الگوها و طرح‌های متنوع روی شیشه.
  • درب شیشه‌ای حمام لولایی: با مهره و پیچ باز و بسته می‌شود.
  • درب شیشه‌ای حمام ثابت: که به صورت ثابت نصب می‌شود و قابل جابجایی نیست.
  • درب شیشه‌ای حمام متحرک: به صورت چرخشی باز و بسته می‌شود.
  • درب شیشه‌ای حمام کشویی: روی یک ریل قرار می‌گیرد و باز و بسته می‌شود.

قیمت حمام شیشه ای

قیمت دور دوشی در حمام آماده شیشه ای به نوع پروفیل بکار رفته و شیشه استفاده شده و جنس زیر دوشی بستگی دارد. همچنین توجه داشته باشید که ابعاد دور دوشی در قیمت تمام شده تاثیر زیادی دارد.

تصویر کابین دوش اماده که در اتاق خواب اجرا شده
نتیجه گیری

تصمیم به نصب حمام آماده شیشه ای یک تصمیم مهم است. بهتر است این کار را به کارشناسان ماهر و متخصص بسپارید تا نصب به درستی انجام شود.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان جی گلس در تماس باشید و یا از مطالب وبلاگ و صفحه اینستاگرام جی‌گلس استفاده نمائید. 

همچنین می‌توانید برای دیدن ویدئوهای ما روی کلمه آپارات کلیک کنید.

‫17 نظر

  • شادی گفت:

    نحوه سفارش کابین دوش شیشه ای به چه صورت هستش؟

    • سلام دوست عزیز, کارشناسان ما با بازدید از محل پروژه و اندازه گیری دقیق محل, بهترین و مناسب ترین مدل کابین دوش را به شما پیشنهاد میدهند.همچنین بعد از براورد قیمت سفارش نهایی ثبت میشود.

  • ثمین گفت:

    آیا کابین دوش با شیشه مات هم میتونم سفارش بدم؟

  • صابر یوسفی گفت:

    از چه شیشه ای برای حمام مستر استفاده میکنید؟

    • سلام آقای صابری عزیز, برای حمام هاس مستر یا حمام شیشه ای از شیشه سکوریت با ضخامت 8 تا 10 میلی متر استفاده میشود.میتوانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان جی گلس و با شماره 02191013838 تماس داشته باشید و یا از محصولات شیشه بالکنی در سایت دیدن نمائید.

  • مژده گفت:

    سلام
    شیشه ریلی برای جداسازس سرویس فرنگی و دوش حمام با ارتفاع 200سانت و عرض 100
    هزینه را بفرمایید

  • ماهرخ گفت:

    کابین دوش برای حمام کوچک مناسب است؟

  • میری گفت:

    آیا میتوانم قبل از کاشی کاری دیوار دوش کابین را سفارش و نصب کنم؟

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز, توصیه ما همیشه این است که بعد از کاشی کاری کابین دوش یا حمام شیشه ای را سفارش دهید در این صورت اندازه گیری ها دقیق خواهد بود. اما اگر این امکان وجود ندارد میتوانید از کاشی کار بپرسید که چسب کاشی چقدر ضخامت دارد و همچنین اندازه فضایی که دوش در آن نصب میشود و اندازه ضخامت کاشی ها را به ما بسپارید.

  • افراسیابی گفت:

    سلام
    آیا خودم میتوانم کابین دوش را نصب کنم؟

    • سلام روز خوش, سعی کنید نصب کابین را بر عهده ی نصاب های حرفه ای در این زمینه بگذارید زیرا نصب آن، ریزه کاری های حرفه ای خود را دارد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان جی گلس با شماره 91013838-021 در تماس باشید.

  • ملیکا سوری گفت:

    سلام برای سفارش کابین دوش چجوری میتونم با شما تماس بگیرم؟

  • alireza گفت:

    سلام وقت بخیر
    حمام شیشه ای کوچک با ابعاد 2در 2 حدودا چقدر هزینه دارد؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *